Doelgroep
|
Best leuk zo’n breuk deel
2 werd ontwikkeld ter ondersteuning van het
breukenonderwijs in de bovenbouw van de basisschool.
Het pakket omvat 31 oefenscenario’s die aansluiten bij de
leerplandoelen rond breuken die in de bovenbouw van het
basisonderwijs nagestreefd moeten worden.
In het 4de leerjaar kan het pakket worden ingezet van september tot
juni.
In de hogere klassen van het basisonderwijs en bij het begin van
het secundair onderwijs kan het gebruikt worden als herhaling en/of
als remediëring.
|
Meerwaarde
|
Best leuk zo’n
breuk is veel meer dan een 'drill and practice'
programma.
Het biedt een aantal simulaties die toelaten op een totaal
nieuwe manier inzichten i.v.m. breuken op te bouwen. In het
programma worden diverse schema’s (verdeelschema’s,
getallenlijn, strokenschema…) op een manier gehanteerd die op
papier en zelfs in de werkelijkheid niet mogelijk is.
Bovendien wordt elk scenario ingeleid door een korte instructieve
flash-film.
Daardoor is het mogelijk dit programma reeds vroeg in het
leerproces in te schakelen en zo de efficiëntie van de
‘breuklessen’ gevoelig te verhogen.
|
Eindtermen
ICT
|
Best leuk
zo’n breuk bevat faciliteiten die
toelaten heel gericht te focussen op ICT-competenties i.v.m.
zelfstandig leren.
Met het pakket kunt u twee doelen in één keer
nastreven:
* efficiëntie verhogen van de breukenlessen;
* geïntegreerd werken aan de eindtermen
ICT.
|
|
|
|
|