|
Als de
leerlingen klikken op START, vertrekt Anke.
Op een bepaald ogenblik wordt het beeld stopgezet.
De leerlingen moeten de positie van Anke in het bad aangeven
door een passende breuk in te tikken.
Vanaf opgave 6 zijn de cirkels (boeien) die de lengte in gelijke
stukken verdelen, onzichtbaar.
De leerlingen kunnen de snelheid van Anke instellen. Die
instelling heeft verder geen invloed op het
oefenverloop.
|
Wat valt er te leren ?
- Breuken situeren op een
lijn.
FlAsh-instructie
De flash-film brengt de leerlingen in de
sfeer van een zwemwedstrijd. Daarbij zien ze hoe de reporter
breuken hanteert om de positie van de zwemsters aan te geven. Ze
worden uitgenodigd om dit ook eens te proberen.
Tips
Bij dit scenario werd extra zorg besteed aan
de uitwerking van de flash-film. Er werd gepoogd die zo realistisch
mogelijk te maken. Het is aan te bevelen deze simulatie eens
klassikaal door te nemen.