Wat valt er te leren?
Begrijpen hoe de
computer een score bijhoudt als een breuk, omzet in % en grafisch
weergeeft.
Voorstellingen
Honderdveld,
cirkel, halve cirkel
Instructiefilm
De clip laat zien
hoe het spel Hoger Lager verloopt.
Opdracht:
1.
Tracht te begrijpen hoe de computer te werk gaat bij het
omzetten.
2. Los
een meerkeuzevraag op. (10 opgaven)
Oefenverloop
De leerlingen
spelen Hoger! Lager! De computer houdt de score bij en zet ze
om in een strookdiagram.
Op het einde verschijnt een
meerkeuzevraag (zie schermafdruk)
Gradatie meerkeuzevragen.
Opgaven 1 tot 3: breuken met noemer
5. Voorstelling honderdveld.
Opgaven 4 tot 6: breuken met noemer
4. Voorstelloing cirkeldiagram / halve cirkel.
Opgaven 7 tot 10:breuken met noemer
10. Diverse voorstellingen.
|
Let op: de vragen 3,6,9 en 10 gaan niet over het
herkennen van een voorstelling die aansluit bij de opgave. De
vragen willen nagaan in hoeverre de leerlingen de beoogde kennis
kunnen toepassen in een meer abstracte context.
|