Overzicht scenario's
|
Leerinhoud
|
1, Plus (*)
|
Oefeningen als:
1,5 + 0,7. Strategie: 15 t + 7 t = 22t = 2,2
|
2, Min (*)
|
Oefeningen
als: 1,5 - 0,7. Strategie: 15 t - 7 t = 8 t =
0,8
|
3, Aanvullen
|
Oefeningen als: 1,8 + .
= 2 2,4 - . = 2
|
4, Tafels (*)
|
Oefeningen
als 7 x 0,6 en 2,4 : 4
|
5, Mix
|
Alle bewerkingen.
|
Oefensessie
inleiden
In dit traject worden
de leerlingen voor het eerst geconfronteerd met een 'probeer en
leerfase'.
Start B1.
Demonstreer hoe het werkt en wat de bedoeling is. Wijs erop dat ze
best een tijdje in die fase blijven werken; tot ze helemaal
begrijpen hoe het werkt.
Laat zien hoe de
gradatie in de 'leerfase' terugkomt in de
'opgavenreeks'.
Ze worden ook voor het
eerst geconfronteerd met een 'duospel': VIER OP EEN RIJ.
Start B6. Leg uit wat de bedoeling is, en laat even
spelen.