1 Plus
Leerinhoud: eenvoudige optellingen  tot op 0,1
Probeer en leerfase
graphic
Oefenfase
graphic
De gradatie in de opgaven komt overeen met de probeer en leerfase.
Verloop
Probeer en leerfase
Deze oefenreeks begint met een probeer en leerfase.
Bedoeling is dat de leerlingen anticiperen op de oefenreeks.
Telkens ze klikken op de Random-knop, genereert de computer een opgave.
Die  lossen de leerelingen   op uit het hoofd/
Ze gebruiken de controleerfunctie (=-teken) om na te gaan of ze dit type opgave aankunnen.
Let wel. De computer toont niet enkel de uitkomst. Hij geeft ook een mogelijke strategie aan:
       0,8 + 0,5 => 8 tiende + 5 tiende = 13 tiende = 1,3
Gradatie
De leerling kan de moeilijkheidsgraad instellen. Er zijn drie niveaus.
Die komen ook terug tijdens de oefenfase (zie schermafdruk)
Oefenfase
Er verschijnen 10 opgaven in tabelvorm. . Die worden één voor één opgelost. Na elk antwoord krijgen de lln. feedback.
De opgaven worden aangeboden vanuit een databank. Ze zijn voor alle leerlingen gelijk.
Gradatie. De gradatie (drie kolommen) loopt synchroon met de gradatie in de 'probeer & leerfase'
Tip
Dit is het eerste scenario met een 'probeer en leerfase'.
Licht de bedoeling toe van het  'probeer en leer'-bord. Ga na of de leerlingen de voorgestelde strategie begrijpen en gebruiken.