Het
is de bedoeling dat de leerlingen per TWEE spelen. Er zijn twee
subtypes.
Verloop type A (bij
opstarten vanuit module 1 en 5)
|
Er verschijnt een
getal (bv. 12). De leerlingen zoeken een som die past (bv. 6 + 6, 7
+ 5, 8 + 4, 15 - 3 ..) en klikken die aan. Ze proberen daarbij vier
op een rij te maken: horizontaal, verticaal of diagonaal. Bij het
aanklikken van een foute som, gaat de beurt naar de
tegenstander.
De leerstof is beperkt
tot rekenen tot 20.
Bij het opstarten kan
gekozen worden welke bewerking en of er al dan niet brugoefeningen
worden aangeboden.
|
|
Bij ring 5 komt dit
spel na het CB-circuit over kloklezen.
Er verschijnt nu geen
getal bovenaan maar welk een pijlaanduidng van een tijdstip VOOR of
NA de middag.
Op de schermafdruk: NA de middag
De spelers moeten nu
een passende tijdsnotatie kiezen.
Er zijn uiteraard veel mogelijkheden
bv. 17:00 15:20 enz..
|
Verloop type B (bij opstarten vanaf module 3 of
4)
|
De spelers krijgen om
beurt een opgave.
Antwoorden ze juist, dan mogen ze een schijf aanklikken en zo
proberen 4 op een rij te halen.
Antwoorden ze
verkeerd, dan gaat de beurt naar de
tegenstander.
Zoals de schermafdruk
laat zien, kunnen de leerlingen ook 'zwevende blokken'
plaatsen.
Bij het begin van het
spel kunt u die mogelijkheid uitschakelen. In dat geval werkt het
net als bij het spelen met een 'echt' spel waar de schijven naar
beneden vallen.
|
DIGITAAL
SCHOOLBORD
In de
leerkrachtassistent vindt u een aangepaste versie van het eerste
spel waarmee u het duel ook eens met de hele klas kan spelen. Klik
op de knop 'Digibord+' in het
openingsscherm.