Vier op een rij
Het is de bedoeling dat de leerlingen per TWEE spelen. Er zijn twee subtypes.
Verloop type A (bij opstarten vanuit module 1 en 5)
graphic
Er verschijnt een getal (bv. 12). De leerlingen zoeken een som die past (bv. 6 + 6, 7 + 5, 8 + 4, 15 - 3 ..) en klikken die aan. Ze proberen daarbij vier op een rij te maken: horizontaal, verticaal of diagonaal. Bij het aanklikken van een foute som, gaat de beurt naar de tegenstander.
De leerstof is beperkt tot rekenen tot 20.
Bij het opstarten kan gekozen worden welke bewerking en of er al dan niet brugoefeningen worden aangeboden.
graphic
Bij ring 5 komt dit spel na het CB-circuit over kloklezen.
Er verschijnt nu geen getal bovenaan maar welk een pijlaanduidng van een tijdstip VOOR of NA de middag.
Op de schermafdruk: NA de middag
De spelers moeten nu een passende tijdsnotatie kiezen.
Er zijn uiteraard veel mogelijkheden
bv. 17:00   15:20  enz..
Verloop type B (bij opstarten vanaf module 3 of 4)
graphic
De spelers krijgen om beurt een opgave.

Antwoorden ze juist, dan mogen ze een schijf aanklikken en zo proberen 4 op een rij te halen.
Antwoorden ze verkeerd, dan gaat de beurt naar de tegenstander.
Zoals de schermafdruk laat zien, kunnen de leerlingen ook 'zwevende blokken' plaatsen.
Bij het begin van het spel kunt u die mogelijkheid uitschakelen. In dat geval werkt het net als bij het spelen met een 'echt' spel waar de schijven naar beneden vallen.
DIGITAAL SCHOOLBORD
In de leerkrachtassistent vindt u een aangepaste versie van het eerste spel waarmee u het duel ook eens met de hele klas kan spelen. Klik op de knop 'Digibord+' in het openingsscherm.