|
Gerdies Games is een
collectie van enkele DUO-spelletjes waarin de
aangeleerde rekenvaardigheden op een speelse manier verder worden
ingeoefend.
De Games worden in het
programma gebruikt als 'beloning' voor CB- trajecten die met succes
zijn doorlopen en voor het behalen van de
medailles.
|
Hoe
inschakelen - Voorbeeld.
U werkt in de
computerklas. De leerlingen werken individueel en in eigen tempo
aan het CB-circuit van ring 1.
Ze hebben nog geen enkele medaille gehaald.
Na enige tijd bereikt een leerling CB-leve 10: een medaillescenario
en haalt een bronzen medaille.
Die verschijnt in zijn persoonlijk inlogscherm, boven het Olympisch
podium.
Even later haalt een tweede leerling een medaille.
Beide leerlingen gaan nu samen bij één pc zitten. Ze
klikken op de medaille en het bijbehorende game start op.
Ze kunnen onbeperkt doorspelen.
Wat later halen opnieuw twee leerlingen een medaille. Die gaan ook
samenzitten en oefenen.
Let wel. Een maal een
leerling een medaille heeft veroverd, blijft die behouden en is het
bijbehorende game toegankelijk.
Lay-out
-
|
De games hebben een
aangepaste look.Zo start een oefenreeks door de startvlag aan
te klikken.
Bij het achtervolgingsspel zijn er geluidseffecten. Best
koptelefoon op.
Op het einde verschijnen niet de gewone einde-oefenreeks-
pictogrammen.
De leerlingen hernemen het spelletje of sluiten het venster om
terug te gaan naar het inlogscherm.
|
Digitaal schoolbord
In
deleerkrachtassistent vindt u een aangepaste versie van deze games.
Daarmee kunt u ze ook eens klassikaal spelen. Ambiance
verzekerd.
Overzicht
spelletjes
MATCH
|
Reactiespel.
|
De leerlingen spelen
gelijktijdig. Wie reageert snelst op een
opgave.
|
|
Achtervolgingsspel.
|
Wie slaagt erin om een
volledig parcours af te leggen en scoort zo een punt?
De leerlingen spelen om beurt.
|
|
Vier op een
rij. Om met twee te spelen.
Er zijn twee spelvormen
Type A (klassiek): bij opstarten uit modules 3 en
4.
Gerdie bepaalt welke opgaven worden aangeboden. De leerlingen
lossen op .
|
Type
B: (bij opstarten uit module 1)
Gerdie toont een getal (bv. 18).
De leerlingen klikken een som aan die past bij dat getal (bv. 10 +
8)
|
Resultaten?
Er worden geen
resultaten weggeschreven.