Wat valt er
te leren?
* De natuurlijke getallen ordenen en ze op een getallenas
plaatsen.
* Tellen en doortellen
per 2,..
Scenario's
|
Een hoeveelheid wordt
voorgesteld door staafjes en blokjes. De leerling benoemt het
getal.
Blauw scenario.
|
|
Een getal wordt
gesitueerd op de getallenlijn.
De leerling benoemt het getal.
|
|
Rani zegt een
getal.
De leerlingen moeten
het getal aanduiden door met de muis te slepen over de paarse
strook. De rode wijzer volgt de muis.
|
|
De loupe toont een
gedeelte van de getallenlijn.
In de loupe zien we
een tiental en wordt een dichtbijgelegen getal gesitueerd; De
leerlingen moeten het getal benoemen.
Blauw
scenario. De loupe verplaatst zich. De leerlingen zien wat het
effect is op de onderste lijn.
|
|
De leerlingen moeten
eerst de loupe op de bovenste getallenlijn bij het juiste tiental
plaatsen. Vervolgens moeten ze op de onderste getallenlijn het
opgegeven getal aanklikken.
Blauw
senario. De leerlingen krijgen de kans om te experimenteren met de
plaats van de loupe. Door te klikken op de gele vierkanten kunnen
ze zien welke getallen worden voorgesteld.
|
|
Eén van de
huisnummers ontbreekt. De leerlingen moeten dat nummer
intikken.
|
|
De leerlingen moeten
het getal aanduiden door de getallenlijn 'door te schuiven' tot het
getal zichtbaar wordt en er dan op te klikken.
|
|
Welk getal is aangeduid?
De leerlingen kunnen
hulp vragen door te klikken op Bits.
In dat geval worden de getalstreepjes
zichtbaar.
|