Wat valt er te
leren?
*
Gestructureerde voorstellingen van hoeveelheden tot 100
benoemen.
Inversiefouten
|
Sommige leerlingen
noteren een hoeveelheid zoals 27 'invers'. Ze laten zich misleiden
door de uitspraak en noteren die hoeveelheid als '72'. Het is een
vervelende fout die best voorkomen wordt, of in ieder geval zo snel
mogelijk geremedieerd. Bij deze scenario's krijgt u een melding bij
elke inversiefout.
|
Scenario's
|
Het passende getal
intikken bij de voorstelling.
2 tientallen + 7 losse
= 27
Voorstellling
knikkers.
De tientallen worden
voorgesteld door zakjes van 10
Feedback. Bij
een fout wordt door kleur aangegeven welk deel van het antwoord (T
en/of E) fout is. Inversiefout: zie hoger.
|
|
Gestructureerde
hoeveelheid herkennen.
Postzegels. Er zijn
volledige vellen (10) en onvolledige.
Ze liggen door
elkaar.
Feedack: zie hoger
|
|
Inoefenen klassieke
getalbeelden.
Bij het opstarten kan
gekozen worden:
bv. enkel
kwadraatbeeld, enkel rekenrek...
bv. kwadraatbeeld en
rekenrek; MAB en..
bv. alle beelden door elkaar;
|