Wat valt er te leren?
Sommen en puntsommen. Oplossen als som of
als pijlnotatie
Scenario 8: Gewone sommen. Opgaven als 4 + 1 = ?
en 4 - 1 = ?
Scenario 9: Puntsommen. Opgaven als 4 + . =
5 4 - . = 3
Scenario 10: Puntsommen. Opgaven als . + 2
= 4 en . - 2 = 4
Oefenverloop
Schermafdruk scenario 8
Op het scherm verschijnt een machientje.
Als de leerling klikt op de 'GO'-knop, gaat door
de kaart door het machientje.
Er verschijtn een bewerking (bv. +2). De kaart
komt 'omgkeerd' uit het machientje.
De leerling moet de pijlnotatie of somnotatie
aanvullen.
Als controle wordt de kaart omgekeerd en ziet de
leerling of het antwoord correct is.
Scenario 9: 4 ... = 6
Zowel de kaart die IN als UIT het machientje
gaan, zijn zichtbaar.
De leerling moet intikken wat er verandert bv. +
2
Scenario 10: . - 2 = 4
De kaart die in het machientje wordt gestopt ligt
omgekeerd.
De kaart die eruit komt is zichtbaar. Vraag:
welke kaart werd in het machinetje gestopt?
Instelbaar
Somnotatie of Pijlnotatie. De keuze gebeurt bij
het opstarten van de reeks door te klikken op de hefboom.
Bij het CB-oefenen bepaalt de computer zelf welke
notatie wordt aangeboden.