Doel Inoefenen
cijferalgoritme
Verloop
|
Bij elk werkblad
krijgen de leerlingen 5 opgaven. Bij het delen krijgen de
leerlingen steeds directe feedback. U kunt nieuwe opgaven
oproepen door te klikken op de ‘openen’-knop. Op die
manier kunt u meerdere reeksen van 5 opgaven na elkaar oefenen. De
getallen zijn telkens verschillend.
|
Gradatie
|
* De reeksen zijn zo opgebouwd dat
geleidelijk de moeilijkheidsgraad verhoogd wordt (zie
schermafdruk). De gradatie loopt van :
- werken met evenveel cijfers in het
quotiënt als het deeltal NAAR minder cijfers in het
quotiënt (van 524 : 3 naar 524: 7)
- opgaven waarbij weinig of geen
brugaftrekkingen voorkomen NAAR opgaven met één of twee
aftrekkingen met BRUG
Het is aan te raden bij dergelijke
aftrekkingen de leerlingen te stimuleren tot complementair optellen
( 53 – 48: hoeveel moet bij 48 om 53 te
bekomen.). Zie ook scenario 10. Er is een afzonderlijk werkblad
voorzien waarbij we deze aftrekkingen oefenen.
|