Wanneer en hoe?
Testen, oefenen of leren met ICT? Hoe hoog legt u de lat?
Het werken op de computer wordt in vele gevallen ingeschakeld op het einde van een leertraject. Eerst worden de opgaven in het rekenboek afgewerkt en dan wordt de computer ingeschakeld.  Men focust dan vooral op de extra motivatie die leerlingen hebben als ze op de pc rekenen. Maar de inhoudelijk meerwaarde wordt niet of minder benut.

Uiteraard kunt u ZERO KOMMA NUL op die manier gebruiken.
Maar het programma biedt zoveel meer. Dank zij de ingebouwde simulaties, de adaptieve regeling van de moeilijkheidsgraad en de inhoudsgerichte feedback, kunt u het werken op de pc vroeger en zelf vooraan in het leerproces inschakelen.  Het is geen belemmering als de leerlingen de inhouden nog niet helemaal beheersen. Integendeel, ze worden door het programma gestimuleerd om geleidelijk de eigen grenzen te verleggen.

Het preciese gebruik van het programma, hangt dus in de eerste plaats af van uw ingestelheid: uw geloof in de meerwaarde en uw bereidheid om tijd en ruimte vrij te maken voor het programma.
Uiteraard speelt ook de aanwezige infrastructuur een belangrijke rol.
Is er mogelijkheid om de hele klasgroep gelijktijdig met het programma te laten werken.?
Is er een computerklas? Hoe frequent daar heen?
Heeft u een digitaal schoolbord in de klas? In de computerklas?
We gaan ervan uit dat u het onderste uit de kan wil halen en overlopen enkele mogelijkheden.