Computerklas
Situatie: u heeft de mogelijkheid om minstens één keer per week een les in de computerklas te organiseren.
Dat is ideaal om de leerlingen gelijktijdig een specifiek leertraject te laten doorlopen. 
Gemiddeld vergt het doorlopen van zo’n traject 30 à 40 minuten. Daarbij een korte instructiefase (+/- 5 à 10 minuten) en een evaluatiegesprek achteraf.
Tempoverschillen kunt u opvangen door leerlingen die snel klaar zijn met de scenario’s 1 tot 5, voor het duospel samen te zetten.
Wanneer inpassen?

Vierde leerjaar.  Pas het oefenen op de pc zo dicht mogelijk in bij het werken rond dezelfde inhoud in het handboek. Dat kan zowel net voor of net na het werken in het boek. Hou er rekening mee dat de leerstof ‘nieuw is’.
Vijfde leerjaar.  In dat geval kunt u best het doorlopen van de trajecten plaatsen in de eerste helft van het schooljaar. De leerlingen kunnen desgewenst  in eigen tempo over de trajecten heen doorwerken.
Computerklas + digitaal schoolbord
Indien u beschikt over een digitaal schoolbord – in klas of in de computerklas – kunt u dit best inschakelen bij de instructiefase en het evaluatiegesprek.  Uiteraard is het ook mogelijk om één of meerdere scenario’s voor, tijdens of na het individueel oefenen, door te nemen.
Tips in deze handleiding.
Bij elk leertraject geven we kort aan hoe een oefensessie kunt inleiden.
Welke scenario's worden best vooraf gedemonstreerd?