Wat valt
er te leren?
* Inoefenen en
verinnerlijken van de aangeleerde oplossingsstrategieën.
* Puntsommen
Instellen:
bewerking, brug of niet (9
combinatiemogelijkheden).
Scenario's
|
Puntsommen van de
vorm: TE +/- . = TE
Hulp en gradatie: zie scenario 4
|
|
Sommen en
puntsommen in vergelijkingssituatie.
Geen hulpvoorstelling
|
|
Red
kwiekventje Bij dit scenario moeten de leerlingen
Kwiekventje uit de put helpen door goed te antwoorden. Bij elk
juist antwoord, stijgt hij iets. Bij een fout antwoord, daalt hij
en bestaat de kans dat hij verdrinkt.
Terwijl je nadenkt,
stijgt het water. Red hem van de
verdrinkingsdood.
Instellen
tempodruk. Dat mag de leerling deze keer vrij beslissen.
De tempodruk wordt bepaald door de snelheid waarmee het water
stijgt;
* zon: geen tempodruk, water stijgt niet;
* onweer: hoge tempodruk: water stijgt snel.
|
|
De sommen worden niet
meer genoteerd.
Rani spreekt de som
uit.
De notatie verschijnt
wel na een fout.
CB-oefenen:
medaillescenario.
|