F.1 Vul aan
|
Gegeven: Elke oefening start met een
simuatie. Beide klokken lopen daarbij synchroon. De secondewijzer
verplaatst zich en de cijfernotatie wordt per seconde
aangepast.
Opdracht: Als de klok stopt, wordt één van de
getallen (uur, minuut, seconde) afgedekt. De leerling moet het
passende getal invoeren.
Hoe? Door aan te klikken op de
pijltjes.
Gradatie: Bij de eerste opgaven wordt
gevraagd naar het aantal seconden. Verder gebeurt dat
willekeurig.
Deze oefening kan ook
gespeeld worden met Romeinse cijfers.
|
F.2 Zet de cijferklok juist.
|
Gegeven: tijdsaanduiding op de
wijzerklok.
Opdracht. De leerlingen moeten nu de
volledige cijfernotatie invoeren.
Feedback. De drie delen van de
cijfernotatie worden groen of magenta ingekleurd naargelang
juist/fout.
|
F.3 Zet de wijzerklok juist.
|
Gegeven: tijdsaanduiding op de cijferklok.
Bij de wijzerklok staat één wijzer fout.
Opgave: zet de wijzerklok juist.
Hoe? Er kan niet met de wijzers gesleept
worden. Het verplaatsen van de wijzers gebeurt met de pijltoetsten
bovenaan.
Gradatie
Minder dan 5 opgaven juist : één wijzer
staat fout.
5 of meer opgaven juist
: twee wijzers staan fout.
|