De simulatie gaat verder op het verhaal van het
spookrestaurant
Het is nacht. 13 spookjs hebben lekker gegeten.
Een zeppelingkomt ze ophalen.
De zeppelin heeft een vast aantal plaatsen (bv.
4).
Hij stopt eerst bij de benedenverdieping. Het
spookje dat zich daar bevindt, stapt in.
Dan stopt hij bij de bovenverdieping. Ee zijn nog
drie plaatsen vrij.
De zeppelins illustreren de
brugstrategie.
Eerst kijken hoeveel we nog moeten weg tot 10.
Dan kijken hoeveel er overblijven.
Tenslotte de uitkomst.De notatie toont duidelijk
de gevolgde denkweg.
Koppeling handeling <->
formule
Die is heel strikt. Een verkeerde handeling
leidt tot een verkeerde formule en omgekeerd (details zie de
afzondelijke scenario's).
Scenario's - Digibord+
Er zijn twee scenario's die rechtstreeks aan het
verhaal zijn gelinkt. Zie verder voor de functie van elk.
Er is ook nog een extra scenario voor
demonstratie op het digitaal schoolbord.
Daarbij kunt u zelf het hele gebeuren regisseren.
Bekijk de video.