Wat valt er te leren?
Puntsommen oplossen onder tempodruk.
Het oefenverloop is identiek als in de module
SPLITS, scenario 11.
Daar wordt gewerkt met 'gewone
sommen'.
Oefenverloop
|
Er verschijnt een som. Terwijl de leerling
nadenkt, rijden beide renners elkaar tegemoet.
Het is de bedoeling dat de leerling antwoordt,
vooraleer de RODE renner de finish bereikt.
Om te antwoorden moet de leerling het passende
getal aanklikken.
Indien hij te laat is, verschijnt de mededeling
TE LAAT in de display van de calculator (gsm)
Wie wint, krijgt een ster. Wie eerst 10 sterren
heeft, wint het spel.
|
Vleugje didactiek: Bits regelt of
niet.
Het is duidelijk dat in deze oefenreeks de
snelheid van de RODE renner primordiaal is.
Die snelheid kan op verschillende manieren worden
ingesteld:
* De startsnelheid kan vrij worden
ingesteld.
* Bits regelt (= standaard). De snelheid verhoogt
als de leerling voorsprong neemt. De snelheid verlaagt als de
leerling verkeerd of te laat antwoordt.
* De leerling kan de adaptieve regeling
uitschakelen door te klikken op Bits. In dat geval blijft de
ingestelde snelheid onveranderd.
Functie scorestrook
De gele renner stelt de leerling voor. Bij het
inloggen, staat die achteraan.
Op het einde verplaatst de renner zich naar
een plaats in het peloton.
De eindpositie is afhankelijk van de tempodruk
bij de laatste opgave.
Indien die bv. zeer hoog was ingesteld, zal de
gele renner ver voor het peloton uitrijden.
Dat betekent dat hij de hoogste tempodruk
aankan.