Wat valt er te leren?
Het ontbrekende deel van een splitsing kunnen
aanvullen.
Oefenverloop
Er verschijnt een wolk met bv. 3 spookjes.
Als de leerling klikt op de 'bliksemknop' wordt
de wolk gesplitst.
De leerling moet intikken hoeveel spookjes er
zijn in de rechter deelwolk.
Vleugje didactiek -
- Adaptieve regeling van de moeilijkheidsgraad
(zie Splitsbaan 2)
Ook nu wordt de moeilijkheidsgraad adaptief
geregeld.
Niveau 1: zoals op het scherm. De spookjes zijn
ook zichtbaar vooraleer gesplitst wordt (geheel)
Niveau 2: de spookjes in de deelwolk links zijn
onzichtbaar. Geheel is zichtbaar
Niveau 3: alles is onzichtbaar.
- Belang van de schikking
Dit scenario heeft hetzelfde leerdoel als
scenario 2. Er is evenwel een belangrijk verschil.
Bij de splitsbaan liggen de knikkers niet in
kwadraatbeeld. Dat maakt het werken met grotere hoveelheden niet
makkelijk.