|
Scenario
|
Leerdoel – Niveaus
|
|
Rekenen tot 100
|
|
1-2
|
TE +/- E
|
Oefeningen als 24 + 5. Met of zonder brug.
Mix
|
3-6
|
TE + TE
|
Oefeningen als 24 + 12. Rijgen. Afronden.
Splitsen.
|
7-10
|
TE – TE
|
Oefeningen als 36 – 12. Rijgen. Afronden.
Compenseren.
|
11-12
|
Tafels
|
Maal: herhalen. Maal en gedeeld: tempo
|
13
|
Veeltermen
|
Oefeningen als (4 x5 ) + 4
|
14
|
Herstructureer
|
Oefeningen als 24 = ( . +
5) + .
|
15
|
Delen met rest
|
Oefeningen als 24 : 4
quotiënt = ? rest = ?
|
|
GETALBEGRIP
|
Getallen tot 1000 begrijpen, ordenen,
voostellen
|
16-20
|
H/T/E
|
Inzicht in het positiestelsel. Getallen
voorstellen MAB enz..
|
21-23
|
Rangorde
|
Getallen vergelijken en ordenen o.m. op de
getallenlijn.
|
24
|
Welk getal?
|
Getallen situeren op het
duizendveld
|
25.
|
Splits 1000
|
Oefeningen als 1000 = 730 + .
|
|
HOOFDREKENEN
|
Vier hoofdbewerkingen tot 100 en
1000
|
26
|
PLUS
|
11 subreeksen.
Traploos combineerbaar
Vijf hulpvoorstellingen, vrij te
kiezen./gebruiken
|
27
|
MIN
|
Idem.
|
28
|
MAAL
|
6 subreeksen. Met
hulpstrategieën
|
29
|
DEEL
|
Idem
|
30
|
Tafelatomium
|
Rekenvoordeel bij
maal. Splitsen en schakelen
7 x 17 = 5 x 17 + 2 x17
|
31-32
|
Brug over H
|
Oefeningen als 95 + 13 en 102 –
17 slim oplossen.
|
33.
|
Wie is de mol?
|
Oplossingsstrategieën
vergelijken.
|
34.
|
Diplomatest
|
Test verworven
rekenvaardigheden
|
|
CIJFEREN
|
Vier hoofdbewerkingen tot 100 en
1000
|
35
|
PLUS
|
7 niveaus. Algoritme aanpasbaar aan uw
methode
|
36.
|
MIN
|
7 niveaus.
|
37.
|
MAAL
|
4 niveaus. Algoritme aanpasbaar
|
38-39
|
Verdeel eerlijk.
|
Speels aanleren
deelalgoritme
|
40.
|
Deel
|
7 niveaus.
|