28. Maal
Doel   Vlot vermenigvuldigen: eenvoudige gevallen.
Verloop
graphic
Er wordt een opgave aangeboden. De leerling kan het antwoord intikken of hulp vragen.
De hulp bestaat ofwel:
- in een hulpscherm waarbij de computer een oplossingsstrategie voorstelt;
- een scherm waarbij de leerling een aantal tussenstappen moet uitvoeren.
Bij de controle worden ook de eventueel uitgevoerde tussenstappen geëvalueerd.
Gradatie
* Bij het kiezen van het scenario moet worden opgegeven welke reeks(en) geoefend worden. De reeksen zijn in stijgende moeilijkheidsgraad geordend.
* De getalmoeilijkheid wordt binnen elk scenario geleidelijk verhoogd.
* Bij de reeksen waarbij tussenstappen mogelijk zijn, zal de computer aanvankelijk zelf de tussenstappen voorstellen. Na enkele opgaven moet de leerling dat zelf doen.
Zorg-tip
Ga na of de leerling de voorgestelde tussenstappen begrijpt.
Wijs bij gelegenheid eens op een alternatieve werkwijze.