Doel
Maal en deeltafels oefenen onder tempodruk.
De aangeboden oefeningen vormen een ketting: het resultaat van een
vorige opgave dient als vertrekpunt van een nieuwe
opgave.
Verloop?
|
Als de
leerlingen op start klikken, verschijnt de eerste opgave. Een
skatertje verplaatst zich naar het eerste antwoordvak. Zodra de
leerlingen JUIST hebben geantwoord, skatet het verder.
Op het ogenblik dat het skatertje de BEL bereikt, zet KWEL (het
slapende figuurtje) de achtervolging in. Het is de bedoeling dat de
leerlingen het parcours doorlopen vooraleer KWEL het skatertje
inhaalt.
|
Gradatie
De leerlingen kunnen zelf bepalen wanneer
KWEL de achtervolging inzet (drie instappunten)
Dat doen ze door te klikken op de BEL. Hoe vroeger die rinkelt, hoe
moeilijker het wordt.
Tip
Oefenen onder tempodruk kan voor sommige
leerlingen frustrerend zijn. Hou er rekening mee! U kunt deze
reeks tot 4 keer na elkaar spelen: bij elke herhaling worden andere
opgaven aangeboden. Bij een 5de keer of een nieuw
inloggen, worden opnieuw de opgaven aangeboden van de eerste
reeks.