12. Tempo
Doel
Maal en deeltafels oefenen onder tempodruk. De aangeboden oefeningen vormen een ketting: het resultaat van een vorige opgave dient als vertrekpunt van een nieuwe opgave.
Verloop?
graphic
Als de leerlingen op start klikken, verschijnt de eerste opgave. Een skatertje verplaatst zich naar het eerste antwoordvak. Zodra de leerlingen JUIST hebben geantwoord, skatet het  verder.
Op het ogenblik dat het skatertje de BEL bereikt, zet KWEL (het slapende figuurtje) de achtervolging in. Het is de bedoeling dat de leerlingen het parcours doorlopen vooraleer KWEL het skatertje inhaalt.
Gradatie
De leerlingen kunnen zelf bepalen wanneer KWEL de achtervolging inzet (drie instappunten)
Dat doen ze door te klikken op de BEL. Hoe vroeger die rinkelt, hoe moeilijker het wordt.
Tip
Oefenen onder tempodruk kan voor sommige leerlingen frustrerend zijn.  Hou er rekening mee! U kunt deze reeks tot 4 keer na elkaar spelen: bij elke herhaling worden andere opgaven aangeboden. Bij een 5de keer of een nieuw inloggen, worden opnieuw de opgaven aangeboden van de eerste reeks.