't Zijn de kleine dingen...
1 Soepelheid bij het beoordelen van antwoorden.
Bij het rekenen met natuurlijke getallen is het resultaat meestal eenduidig:  17 + 24 = 41.
Bij kommagetallen zijn meestal meerdere oplossingen correct: 1,7 + ,24 = 4,1 = 4,10 = 4,100...
Bij het evalueren van een antwoord, aanvaardt het programma alle notaties.
Dat geldt ook bij opgaven waar het antwoord een natuurlijk getal is:    6 x 0,5 = 3,0  =  3
2. Aangepast invoerblok
In principe worden antwoorden ingevoerd via het numeriek toetsenbord.
graphic
Met het oog op gebruik op een digitaal schoolbord; verschijnt aanvullend  een invoerblok.
Met de muis of de vinger kan men dan de antwoorden invoeren.
Het numeriek blok is aangepast. Het bevat enkel de nodige toetsen.
3. Duospelletjes: niet altijd de beste rekenaar wint.
Bij de duospelletjes duelleren de leerlingen. Aangezien het rekenopgaven betreft, is de kans groot dat de beste rekenaar ook wint. Daarom laten we het toeval spelen. Sommige spelletjes hebben een gokkarakter. Daardoor kan een minder knappe rekenaar die wel goed gokt; toch winnen.
Een mooi voorbeeld hiervan is Hoger, Lager