1 Soepelheid bij
het beoordelen van antwoorden.
Bij het rekenen met
natuurlijke getallen is het resultaat meestal eenduidig: 17 +
24 = 41.
Bij kommagetallen zijn
meestal meerdere oplossingen correct: 1,7 + ,24 = 4,1 = 4,10 =
4,100...
Bij het evalueren van
een antwoord, aanvaardt het programma alle
notaties.
Dat geldt ook bij
opgaven waar het antwoord een natuurlijk getal is: 6 x
0,5 = 3,0 = 3
2. Aangepast
invoerblok
In principe worden
antwoorden ingevoerd via het numeriek
toetsenbord.
|
Met het oog op gebruik
op een digitaal schoolbord; verschijnt aanvullend een
invoerblok.
Met de muis of de vinger kan men dan de antwoorden
invoeren.
Het numeriek blok is aangepast. Het bevat enkel de
nodige toetsen.
|
3. Duospelletjes:
niet altijd de beste rekenaar wint.
Bij de duospelletjes
duelleren de leerlingen. Aangezien het rekenopgaven betreft, is de
kans groot dat de beste rekenaar ook wint. Daarom laten we het
toeval spelen. Sommige spelletjes hebben een gokkarakter. Daardoor
kan een minder knappe rekenaar die wel goed gokt; toch
winnen.