Wat valt er te
leren?
* Automatiseren optellingen en aftrekkingen tot
10
Scenario's
|
Optellen tot
10.
Hulp? De leerling kan:
* een kwadraatbeeld oproepen. Het kwadraatbeeld toont de
beginhoeveelheid;
* schakelen: bij een klik op de pijljes verwisselen de getallen van
plaats. Het kwadraatbeeld wordt aangepast.
|
SMB1
vlag 3
|
|
Aftrekken tot
10.
Hulp? Er kan een kwadraatbeeld worden opgeroepen. Dat beeld toont
het aftrektal. Uiteraard kan er NIET geschakeld
worden.
|
SMB1
vlag 3
|
|
Veeltermen. Volgende vormen worden
aangeboden:
* 4 + 2 + 1
* 10 - 3 - 1
* 4 + 2 - 1
* 4 - 2 + 1
Hulp? Het kwadraatbeeld toont de
beginhoeveelheid.
|
SMB1 vlag
5
|
|
Gewone sommen en
puntsommen in vergelijkingsschema
Pestkopje dekt een
getal af. Welk getal is het?
Feedback. Aanduiding JUIST/FOUT door
vergelijkingsteken.
|
SMB 1
vlag 4
|
|
Kettingsommen.
Plus en min tot 10.
Bij
het computerbeheerd oefenen fungeert dit scenario als
medaillescenario. Na het behalen van een medaille, krijgt de
leerling toegang tot Gerdies Games.
|
|