Home
>
Webkwestiekes
|
Vorige
Volgende
|
|
|
|
|
In webkwestiekes worden de leerlingen uitgedaagd
om de verworven vaardigheden toe te passen bij het uitvoeren van
mini- webquests.
In webkwestiekes komen naast leerplandoelen
wiskunde ook heel wat leerdoelen uit wero aan bod (zie
leerplan)
|
Organisatie
|
Webkwestiekes is ontworpen voor
coöperatief leren.
De leerlingen werken best per twee of drie aan één
pc.
Tijdens het werken
nemen ze collectief verantwoordelijkheid op.
|
Doelgroep
|
De webkwestiekes kunnen worden ingezet zodra de
leerlingen voldoende vertrouwd zijn met 'digitaal lezen'. Daarmee
bedoelen we dat ze basisvaardigheden hebben verworven die nodig
zijn om efficiënt webpagina's te analyseren.
De webkwestiekes richten zich in de eerste plaats
tot de derde graad.
|
Eindtermen ICT
|
* Zelfstandig informatie zoeken en verwerken
met ICT (ET 6)
* Informatie
voorstellen met ICT (ET 7)
|
Leerplan
|
Wiskunde. Tabellen lezen en correct
interpreteren
WERO. Domein: TIJD. Ervaren en ujiten
dat het dagelijks leven een opeenvolging van gebeurtenissen
is.
Tijdsaanduidingen op uitnodigingen en openings-
en sluitingstijden kunen interpreteren.
Een planning kunnen maken in de tijd.
Vaardig omgaan met kalenders.
WERO. Overkoepelend
Informatiebronnen op een doeltgreffende manier hanteren.
Informatie ordenen.
Verslag uitbrengen van hun bevindingen.
|
|
|
|
|