Wat valt er te leren?
Een passende hoeveelheid tekenen bij een
vergelijkingsopdracht. Rekening houden met het
vergelijkingsteken.
Voorstelling en maximum
Bij dit scenario werken we in het
vergelijkingsschema. Maximum: 4, 5 of 6
Oefenverloop
|
Elke werpt met een dobbelsteen 2.
Kasper moet meer knikkers (vergelijkingsteken)
hebben dan Elke
Klik met de muis op de knikkerdoos om te
stempelen. Klik op een knikker om die opnieuw te verwijderen. Klik
op de O.K.-toets als je klaarbent
|
|
Als feedback wordt het vergelijkingsteken groen
ingekleurd of rood doorstreept.
|
Spits met Bits...
t Zijn de kleine dingen die het doen.
|
In scenario 3 gebruikten we de vergelijkingstekens
als opdrachtteken.
In dit scenario gebruiken we het evaluatieteken. Indien de
opdracht juist wordt uitgevoerd kleurt het teken groen en plaatst
het zich centraal tussen beide hoeveelheden.
Het is
zeer belangrijk dat leerlingen het =-teken op die manier
kunnen interpreteren. Het kan een sterk hulpmiddel worden bij het
oplossen van puntsommen. In de module Maak= werken we daar
heel expliciet aan.