|
ZERO KOMMA NUL |
|
Met
12 extra, regisseerbare simulaties voor demonstratie
op het digitaal schoolbord.
|
||
Nu beschikbaar |
|
Opbouw: 13
leertrajecten, 78 scenario's .
Leerinhoud: * kommagetallen tot 0,1 tot 0,001 voorstellen, noteren en verwoorden; *inzicht in het positiestelsel en de symbolen t, h en d; * hoofdrekenen: basissommen (alle bewerkingen). * van breuk naar kommagetal; * betalen en rekenen met euro.
Elk
leertraject bestaat
uit 5 oefenscenario's en een duospel. |
|
Het programma volgt de
vorderingen van de vierdeklassers bij het werken rond kommagetallen op de
voet. Het kan op elk moment worden ingezet. |
||
Voorbeeldtraject (I). Getalbegrip:
kommagetallen tot 0.001 1. Voorstelling kubus. Getallen tot 0.001 voorstellen en noteren. 2. Voorstelling abacus. Inzicht positiestelsel. Symbolen: E,t,h,d 3. Getallenlijn met zoomfunctie. Rangorde. 4. Getallenlijn. Kommagetallen ordenen. 5. Bij de slager. Balans. Omzetten van kg naar g en omgekeerd. 6. Duospel. Reactiespel. Omzetten van kg naar g. |
||
GERDIES GAMES: duospelletjes Op het einde van een leertraject gaan leerlingen die klaar zijn, per twee bij een pc zitten. Ze spelen nu samen het 6de scenario. Dat is een 'mini-game' waarbij ze op een speelse manier, meestal in een duel, verder de leerinhoud inoefenen. Welke games? Vier op een rij, Rad van fortuin, Hoger Lager, Reactiespelletjes, Achtervolgingsspel... Functie? Extra motivatie. Differentiëren. Testen verworven rekenvaardigheid. |
||
|
DIGIBORD+ -Leerkrachtassistent. Alle scenario's uit ZERO KOMMA NUL kunnen zonder meer interactief gebruikt worden op het digitaal schoolbord. Daarnaast biedt het programma 12 DIGIBORD+ simulaties, speciaal ontwikkeld voor demonstratiedoeleinden. Hoe werken de digibord+ simulaties? De digibord+ simulaties zijn niet gebonden aan opgaven of thema’s. U bepaalt zelf aan welke leerinhouden u via deze simulaties wil werken. U stelt zelf de paramaters in en bepaalt zo de moeilijkheidsgraad van de simulatie. Op elk ogenblik kunt u die parameters wijzigen, de simulatie resetten, enz.. De simulatie reageert op de invoer van de leerlingen maar evalueert niet. Die inhoudelijke feedback geeft u zelf. Welke simulaties? - stokmeter, honderdveld, MAB, duizendkubus, getallenlijn (2x) - hoofdrekenen: strategiesimulaties - metend rekenen: maatbeker, balans, zaagsimulatie. |