G Tot 0.1/0.01 - Hoofdrekenen
graphic
G1 Op de spronglijn. PLus
Plus: 1,5 + 1,03
G2. Op de spronglijn. MIN
Min: 1,6 - 0.08
G3. Tover een nul
Plus en min. Geen hulpvoorstelling.
G4. .. indien nodig
Splits: 2,45 = 2,4 + .
G5 Delen
Oefeningen als 2,3 : 2  
G6 GG Belspel
Inoefenen en testen. Plus en min. Puntsommen. Tempodruk.
In dit traject focussen we op de noodzaak op het toevoegen van een NUL bij de termen of factoren van een opgave om de bewerking  vlot te kunnen oplossen.
Bij plus en min is dat noodzakelijk om fouten te voorkomen als 0,5 + 0.21 : 0,26.
Bij delen is het toevoegen van een 0 nodig bij opgaven als: 2,3 : 2 = 2.30 : 2
Oefensessie inleiden.
In scenario 1 en 2 laten we - via de simulatie van de spronglijn - ervaren dat een sprong van 0,3 heel wat groter is dan een sprong van + 0,03. De leerlingen maken er ook kennis met de MAGIC-knop.
In scenario 3 en 4 testen we dan in hoeverre  de leerlingen de strategie beheersen.

Demonstreer het gebruik van de getallenlijn en de MAGIC knop bij scenario G1.
Scenario G6.  Achtervolgingsspel. Dat vergt wel een demonstratie vooraf.
Gebruik van de MAGIC knop.

graphic
Door te klikken op de MAGIC knop krijgen de termen bij plus en min evenveel cijfers na de komma. Bij het delen wordt aan het deeltal een NUL toegevoegd.
Het gebruik van de MAGIC-knop is vrij. De leerlingen hoeven de knop niet in te drukken. Ze kunnen het toevoegen van de NUL ook in gedachten doen.