Leerinhoud: optellen en aftrekken tot
0.1, 0.01, 0.001. Inoefenen. Testen. Tempospel
Verloop
Dit spel bestaat uit
twee delen.
a. Training. De
leerling krijgt een oefening. Als juist geantwoord wordt, gaat het
groene 'rondje' één vak vooruit. Deze fase loopt door tot
de leerling één omloop heeft
afgelegd.
b. Wedstrijd. Er
verschijnt een oefening. Naomi (geel) gaat onmiddellijk
vooruit. Telkens de leerling goed antwoordt, jumpt de groene
'jeton' vooruit. We zien op elk ogenblik wie aan de leiding ligt.
Wie eerst de eindmeet bereikt, wint en krijgt een gouden
medalle
Adaptieve regeling
van de tempodurk. De computer stelt de snelheid van Naomi
(geel) in op basis van de omlooptijd van de training. Hoe sneller
een leerling reageerde bij de training, hoe sneller Naomi gaat
lopen. Daardoor kunnen ook minder knappe rekenaars een medaille
winnen en moeten rekensterke leerlingen tot het uiterste gaan om de
race te winnen.
Instellen bewerking
en moelijkheidsgraad.
Voor en na elke race
kan worden ingesteld:
* welke kommagetallen
worden aangeboden: tot 0,1 0,01 0,001. Alle
combinaties zijn mogelijk.
* welke bewerkingen
worden aangeboden: enkel plus, enkel min of
mix.
Tips
U kunt dit scenario
reeds inschakelen na leertraject B. Beperk de aangeboden
kommagetallen tot 0.1