1 Tempo: plus en min
Leerinhoud:  optellen en aftrekken tot 0.1, 0.01, 0.001. Inoefenen. Testen. Tempospel
graphic
Verloop
Dit spel bestaat uit twee delen.
a. Training. De leerling krijgt een oefening. Als juist geantwoord wordt, gaat het groene 'rondje' één vak vooruit. Deze fase loopt door tot de leerling één omloop heeft afgelegd.
b. Wedstrijd.  Er verschijnt een oefening. Naomi (geel) gaat  onmiddellijk vooruit. Telkens de leerling goed antwoordt, jumpt de groene 'jeton' vooruit. We zien op elk ogenblik wie aan de leiding ligt. Wie eerst de eindmeet bereikt, wint en krijgt een gouden medalle
Adaptieve regeling van de tempodurk. De computer stelt de snelheid van Naomi (geel) in op basis van de omlooptijd van de training. Hoe sneller een leerling reageerde bij de training, hoe sneller Naomi gaat lopen. Daardoor kunnen ook minder knappe rekenaars een medaille winnen en moeten rekensterke leerlingen tot het uiterste gaan om de race te winnen.
Instellen bewerking en moelijkheidsgraad.
Voor en na elke race kan worden ingesteld:
* welke kommagetallen worden aangeboden: tot 0,1   0,01  0,001. Alle combinaties zijn mogelijk.
* welke bewerkingen worden aangeboden: enkel plus, enkel min of mix.
Tips
U kunt dit scenario reeds inschakelen na leertraject B. Beperk de aangeboden kommagetallen tot 0.1